? ??????????????Crazy Monkey? ????? ?? ???Rating: 4.4 (507 Ratings)??9 Grabs Today. 41016 Total Grabs. ???
???Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Life Is an Art? ????? ?? ???Rating: 4.5 (2 Ratings)??5 Grabs Today. 4826 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????Hollister BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Isnin, 14 Disember 2009

Kita sering Tertanya-tanya


"sayangkah dia
padaku?".."cintakah dia padaku?".."rindukah
dia
padaku??"…sedangkan kita selalu terlupa
untuk
bertanya…"sayangkah Ar-Rahim
padaku?" "Cintakah Dia padaku?"…"rindukah
Dia
padaku?"…dalam keenakan mencari cinta
duniawi..kita terlupa cintaNya yg lebih agung
dan
kekal…sedangkan cinta duniawi tidak lebih
dari
khayalan semata2…sedangkan cinta duniawi
bisa
pergi bila2 masa….namun Allah Yang Maha
Pengasih…sentiasa mencintai hamba-
hambaNya…selangkah kita dekat
padaNya…seribu langkah Dia datang pada
kita…subhanallah….

…Bismillahirrahmaanirrahim…

Ya Allah
jika aku jatuh cinta,
cintakanlah aku pada seseorang
yang melabuhkan cintanya padaMu,
agar bertambah kekuatanku untuk
menyintaiMu…

Ya Muhaimin,
jika aku jatuh hati,
izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
yang hatinya tertaut padaMu,
agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta
nafsu…

Ya Rabbana ,
jika aku jatuh hati,
jagalah hatiku padanya,
agar tidak berpaling daripada hatiMu…..

Ya Rabbul Izzati ,
jika aku rindu ,
rindukanlah aku pada seseorang
yang merindui syahid di jalan Mu….

Ya Allah ,
jika aku menikmati cinta kekasihMu,
janganlah kenikmatan itu
melebihi kenikmatan
indahnya bermunajat
di sepertiga malam terakhirMu…

Ya Allah ,
jika aku jatuh hati pada kekasihMu
jangan biarkan aku
tertatih dan terjatuh
dalam perjalanan panjang
menyeru manusia kepadaMu….

Ya Allah
jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu,
jangan biarkan aku melampaui batas
sehingga melupakan aku
pada cinta hakiki
dan rindu abadi
hanya kepadaMu….

…Amin Ya Rabbal ‘Aalamiin

0 ulasan: